Selasa, 22 Oktober 2013

PROGRAM KESEDARAN DAN PEMANTAPAN PDP ABAD KE-21 1ESTARNET VIRTUAL LEANING ENVIROMENT (VLE) FROG NEGERI SELANGOR

Pada 21 dan 22 Sepetember 2013, telah dilansungkan Program Kesedaran Pengajaran dan Pembelajaran bersama syarikat YTL yang membekalkan jalurlebar ke sekolah (4G) bagi tujuan Pengajaran dan Pembelajaran maya murid-murid.
Program ini memberi pendedahan kepada guru terutamanya pentadbir, Guru Besar dan Penolong Kanan, bagaimana sistem pembelajaran maya boleh membantu murid dan guru untuk menimplimentasikan pengajaran dan pembelajaran abad ke-21 dalam bilik darjah.
Program yang dianjurkan oleh Syarikat YTL dibawah program 1bestarinet ini juga memberikan imput-input baru kepada guru-guru bagaimana melaksanakan Virtual Learning (pembelajaran maya) kepada murid-murid.
Program yang berlansung selama dua hari mengikut daerah ini telah dihadiri oleh tiga orang guru bagi setiap sekolah di negeri Selangor. Dengan program yang diadakan ini di harap dapat memberikan gambaran yang lebih jelas kepada guru-guru terutama pentadbir sekolah (Guru Besar dan Guru Penolong Kanan) akan peri pentingnya pembelajaran abad ke-21 ini dan dapat diterapkan dalam PDP di sekolah masing-masing.


Tiada ulasan: